Това е цветът на сините дънки, боровинките и небето привечер. Един цвят сред многото цветове за кухня или хол. Цветът на 2020 на Pantone е класически син. Това е, което цветовите прогнозисти в Pantone считат за успокояващ, безвременен цвят за време на промяна, цвят на новия модерен дом, цвят, който ще остави следи в съвременния интериорен дизайн.
„Много от нас гледаха на 2020 г. като на бъдещето, но сега сме тук“, казва Лори Пресман, вицепрезидент в Pantone Color Institute. „Тук“ е нестабилно място. Социалните медии изсмукват вниманието ни и предизвикват безпокойство. Толкова сме свързани, но отношенията ни страдат. Глобалната политика е в големи вълнения, тъй като диктаторите се завръщат. Истината се оспорва от масовите пропагандни машини.
И на фона на всичко това Pantone се сблъска с това да реши кой цвят най-добре изразява zeitgeist – традиция сега на своята 20-та година. „Кацнахме обратно на семейството на сините, където сме били и къде сме“, казва Пресман. „Просто не знам накъде да отидем и на кого да се доверим… [синьото] е усещането за спокойствие и успокоение, които ни помагат да имаме тази увереност да продължим напред.“
Докато класическото синьо е цветът на 2020 г., той вече бълбука известно време и е на път да остави своя отпечатък върху съвременната архитектура. Pressman ме превежда през слайд след слайд от примери, в които Classic Blue вече обикаля света на дизайна. Тя показва дузина снимки на подиума от модни ревюта и повече от един дизайн на Върджил Аблох – с дрехи, които имат тъмно синьо. На мода той може да служи като основна линия, подобно на черно, извън което могат да играят други по-експериментални цветове. Classic Blue улавя светлината по начин, който сякаш създава контраст, което я прави превъзходна при подчертаването на тактилни материали, от филц до плетене (перфектно време, тъй като текстурата има момент в модата и интериорния дизайн). И тъй като това е добро старо синьо, парчетата в този цвят не трябва да излизат скоро от стила, което е ценно за онези от нас, които искат да консумират по-малко, твърди Pressman.
За Pantone избирането на подходящия нюанс на момента е витрина за по-големия му бизнес. Компанията печели от продажбата на всичко – от фишове до химичните формули за техните собствени цветове. Pantone също се консултира с различни продуктови компании от индустрията, за да поддържат своевременно цветовете си. С Цвета на годината Pantone предлага безплатна прогноза за тенденциите в широкия свят, в игра, която да води разговора за цвета и допълнително да циментира своята експертиза.
Независимо дали сте съгласни или не с цялата психология и прогнозиране на Pantone, няма съмнение, че Цвят на годината 2020 е безопасен избор и това е по дизайн. „Когато правя презентацията си по психология, казвам:„ Всички носят дънки! Всички сме свързани с този цвят! Това е достъпен цвят “, казва Пресман.
Наистина е трудно да се спори със синьото!