1Какво трябва да знам преди да започна?
За да стартира един проект за интериорен дизайн, трябва да сте наясно с два основни компонента - време и пари!
Нужно е да знаете колко пари сте готови да отделите за изпълнението на проекта и колко време ще протече целия цирк от ден едно до края!
Следваща фаза е да изберете студиото, с което да изпълните мечтания проект - разгледайте стари техни проекти назад във времето, изискайте подробен опис на процесите им и разберете как работят. Срещнете се и преценете от първо лице кой архитект / дизайнер ще пасне най-добре на вашия характер. Все пак ще мелите брашно заедно поне 6 месеца.
*Съвет - не избирайте дизайнерско студио по цена. Хонорарът за проект е много малък процент от общата сума, която ще вложите в цялото начинание! Ниската сума за проект е потенциална предпоставка за допълнително комисионерстване и товарене на цените по време на изпълнението!
2Какво включва един интериорен проект?
1. Предварителен анализ на бюджета и приоритетни пера за клиента
2. Варианти на разпределения на функционалното зониране.
3. Идеен проект, представляващ 3Д визуализации на помещенията с избрани точни/конкретни продукти, цветове, материали и мебели.
4. Технически проект - абсолютно цялата документация под формата на чертежи, която служи за изпълнението на проекта - от чертеж за новите ВиК изводи, осветлението и контактите до чекмеджетата на кухнята и дръжките на гардеробите. Общият обем е около 100 чертежа.
5. Количествени сметки и таблици на всички материали и продукти, заложени в проекта - камък, санитарни елементи, ламперии, лампи и т.н.
6. Бюджет за изпълнение с включени всички артикули в проекта.
7. Авторски надзор или Управление на проекта от начало до край.
3Какъв е срокът за изпълнение на един проект?
Изпълнението на различните етапи имат следните приблизителни срокове:
• Идеен проект - един месец
• Технически проект - 20 дни до месец
• Количествени сметки и бюджети - две седмици
• Реализация - ремонт, мръсни процеси, лепене на плочки, боядисване, полагане на подови настилки, осветление, монтаж и доставка на мебели - от 5 до 9 месеца според големината на обекта
4Каква е разликата между "Авторски Надзор" и "Управление"
Надзорът включва в себе си проверка на качеството на изпълнението. Проектантите нямат ангажимент относно срокове, доставки, плащания и каквито и да е други отговорности, освен да дават обратна връзка за качеството на изпълнителите.
Управлението е поемане на отговорност за изпълнението, че проектът ще се случи според определения бюджет в определеното време във възможно най-високо качество! В него се включват:
• План график за изпълнение
• Организация на процесите и подизпълнителите.
• Водене и следене на изпълнението на бюджета.
• Приемане на доставки
• Корекции и вземане на решения при въпроси и проблеми на място.
• Финализиране на проекта.
5Как се оформя цената за изработка на един интериорен проект?
Цената за проект се формира според големината на обекта.
Разделили сме ценовите диапазони по следния начин:
• до 100 м2
• от 100 до 200 м2
• от 200 до 300 м2
• от 400 до 600 м2
Цената за Управление е % от общата стойност на вложените материали и продукти в проекта.
6Какъв бюджет трябва да имам, за да реализирам проекта?
Стремим се винаги да работим с точно фиксирани бюджети предварително, за да не се налага преправяне на проекта впоследствие по време на изпълнението, което би довело до редица проблеми и забавяне във времето.
В термина “бюджет” вкарваме всички минимални пера от един интериор, а именно:
• Санитария и гранитогрес
• ОВК инсталации - климатици, бойлери, термопомпи - във вашия случай има инсталирана такава.
• Паркет и мокети - и въобще всякакви други варианти на подови настилки.
• Осветление - луни, лампиони, скрито декоратовно - LED, статично и преместваемо.
• Ключове и контакти.
• Врати - скрити, плъзгащи, стъклени.
• Корпусни мебели - кухни, гардероби, легла, ламперии, декоративни пана.
• Свободни мебели - маси, столове, нощни шкафчета, матраци.
• Други детайли - Огледала, паравани, аксесоари.
• Ремонт - СМР - труд с материали.
Нашият опит във времето и количеството реализирани обекти показва, че общата инвестиция по горните пера започва и се движи около 1000 евро за метър квадратен според баланса на перата, които описах по-горе.
Тук не коментираме съответно допълнителните екстри, които би желал всеки отделен клиент - озвучителна система, автоматизация, телевизионно оборудване и т.н., които са въпрос на личен избор.
7Мога ли да работя с мои майстори / доставчици / мебелисти?
Ако ние поемаме Управлението на вашия обект, не можем да се ангажираме да работим с чужди хора, тъй като не можем да гарантираме за качеството на работата им.
В случай, че държите на 100% да работите с ваши хора, ние може да се ангажираме с Надзора.
8Поемате ли работа извън София
С удоволствие работим и в други градове и държави освен София и България.
В тези случаи можем да се наемем с изработката на проекта и съответно надзора. Не можем да поемем Управлението на изпълнението.
9Мога ли да направите дизайн само на кухнята и спалнята?
Не работим на парче и вярваме, че стойноста на един проект е в неговата цялост. Вътрешен дизайн само на всекидневна, дизайн на баня или обзавеждане на спалня би било кръпка, с която нито ние, нито клиентът би биха доволни от крайния резултат!
10Защо да наема ALL in STUDIO?
1.Постигането на перфектен краен резултат за всеки наш клиент е основен приоритет в ALL in Studio!
2. ALL in STUDIO ще проектира персонално пространство с характер единствено и само за Вас!
3. ALL in STUDIO ще изпълни всичко от начало до край чрез смазана система от процеси, която е разработена на дългогодишния ни опит и ноу-хау.
4. ALL in STUDIO ще достави възможно най-високото качество на своите клиенти на възможно най-добрата цена!
5. ALL in STUDIO ще даде гаранция за всеки един изпълнен детайл!
11Бонус въпрос - Как да започнем?
Изпратете ни чертеж, скица или снимки на имота си, опишете каква е големината му, разкажете ни за себе си и ни покажете какво харесвате.
Вижте календара си, организирайте си среща в нашия офис и заповядайте да обсъдим!