Ситуацията в момента освен всичко други теми за размисъл ни даде и най-голямото доказателство за това колко важно е да имаме качествен интериорен дизайн на пространството на дома. Оставаме с дни вкъщи, „събираме се“ в себе си и в семейството си, поглеждаме по различен начин на желанията, мечтите, плановете си. И търсим различни вдъхновения и мотивации за бъдещето. И пространството на дома, начинът, по който то откликва на нашите жестове, емоциите, които то е в състояние да породи, са по-важни отвсякога. Сега осъзнаваме и по-ясно от всякога смисъла на това да се чувстваш добре в един интериор – wellness не е просто дума от рекламните спотове или мантра на маниаци по смутита, йога и балийски изгреви. Wellness е усещането, че сме добре и че всичко ще бъде добре, усещането, без което не можем.
Затова решихме да ви разкажем за една компания, която не се занимава с интериорен дизайн, или още по-малко с архитектура, но която е известна по цял свят като уелнес компания. Може би четете този текст, след като преди малко сте слезли от своя велотренажор Bike Personal. Толкова е красив този уред, че прилича на съвременна скулптура и не би могло да е иначе, след като го е подписал дизайнерският талант на Антонио Читерио. Бихме го сложили без никакви притеснения до библиотеката в кабинета, в преддверието, дори в дневната. А може и да нямате Bike Personal. Може последния път в Милано, във времето когато светът още не беше навлязъл в своя изпитателен срок, разхождайки се по виа Дурини – улицата с шоурумите на всички знакови дизайнерски брандове, да сте се задържали с интерес и удивление край витрините на шоурума на номер …, този с ексклузивните фитнес уреди. Може да сте ги съзерцавали и в лондонския Harods. А може и все още никога да не сте използвали фитнес уред. Какъвто и да е случаят със сигурност името Technogym ви е познато.
Ние изпитваме особен респект и привързаност към тази компания и нейните продукти и ги инкорпорираме в нашите интериорни решения и модерен дом, защото тя успя със своята философия и подход да превърне идеята за фитнеса от увлечение на модерни хедонисти или модерни нарцисисти в уелнес или начин на живот, включващ редовни физически упражнения, здравословна диета и позитивен ментален подход. Иначе казано успя да обвърже идеята за физическата активност, без която постепенно бихме се превърнали в загубили своето чувство за свежест, мотивираност и щастие структурни желета, с идеята за пространство и атмосфера, която той постига.
Защото ако едни от нас са повече или по-малко homo sapiens, други – повече или по-малко homo ludens, то всички сме homo mobilis.
Цялата ни милионногодишна еволюция се е извършила благодарение на движението. То е част от развитието на вида ни и винаги ще бъде. Така че да си „фитнат“ не е въпрос само на самовлюбеност или пък на желание да се появиш на корицата на Vogue или Men’s Health, а е част от това да си успешен съвременен човек, изпълнен с креативност и с високи критерии към себе си, работата си, отношенията си и света, който обитаваш.
Точно към този тип осъзнати хора се стреми да адресира своите послания и своите продукти Technogym. Затова и работи със световнопризнатия Антонио Читерио, който трансформира италианската дизайнерска мисъл във високотехнологични фитнес уреди с ненадминато качество. Защото фитнес уредът във философията на Technogym подобно на автомобила, дамската чанта, дори бижуто, трябва да е част от цялостния лайфстайл, да носи естетическа наслада, да е знак за класа, да е комфортен, да е ефективен, да е естетско допълнение към интериора.
Това е подходът във всички линии на бранда – професионалните ARTIS и SKILL LINE, ако имате възможност за специална фитнес зала у дома, Personal Line, за тези които желаят да създадат стилна уелнес зона или ъгъл, интегриран в кабинета, дневната или спалнята, MYRUN - интелигентната бягаща пътека на Technogym – идеално решение за минипространства.
А над Personal Line, може да си го представите като картина на Магрит, виси облакът MyWellness Cloud на Technogym, който дава достъп до напълно персонализиран тренировъчен профил, включващ тренировъчни програми, данни и пряк достъп до любими приложения за развлечения и комуникации като Netflix, телевизионни канали и YouTube. Потребителите могат да интегрират и други свои тренировъчни данни от устройства за носене и проследяващи приложения като Apple Watch, Runkeeper, Strava и много други.
Какво по-ясно послание за персонализираното отношение на бранда към лайфстайла, част от който става тренировката и за свободното конфигуриране на комбинациите от действия и занимания за пълен комфорт и максимален ефект.
Всъщност избистрянето на тази философия за уелнес като начин на живот става в продължение вече на близо 40 години. Преди толкова време е започнала историята на бранда. И знаете ли как? По изпитания стар начин – с един гараж. През 1983 г. основателят на Technogym Нерио Алесандри, тогава 22-годишен, прави първия фитнес уред в гаража си в Чезена. Преставете си какъв път е извървял Нерио, след като днес фирмата е водещ световен доставчик на продукти и услуги за фитнес и здраве в над 100 страни, компанията е официален доставчик на летни и зимни Олимпийски игри, а шампионите по целия свят тренират с… Technogym.
През 2012 година се открива и Wellness Campus - Technogym Village или централата на компанията. Едно бижу на съвременната архитектура. Тандемът Antonio Citterio/Patricia Viel проектират сградата недалеч от Милано. Тя е есенция на уелнес философията, изразена с архитектура и дизайн. Комплексът се простира на 150 000 кв. метра площ върху мек релеф от зелени хълмове, в съзвучие с който е и основната сграда, състояща се от дълги обеми с овални покриви. Елегантната структура и среда са вдъхновени от концепциите за устойчивост и био-архитектура. В Градината служителите практикуват любимия си спорт и се наслаждават на физическа активност и отдих. Районът включва пътеки за бягане и колоездене, Wellness Agora, иновативна фитнес зала с изглед към езерото с програми за обучение на открито, баскетболно и волейболно игрище. В шоурума на комплекса се изпробват продуктите на Technogym и се получават професионални съвети, свързани дори и синкорпорирането на уредите в съответния интериорен дизайн. Тук са и Отделът за изследвания и развитие (създал над 142 международни патента и повече от 93 търговски марки, в него работят над 130 инженери и дизайнери), както и Центърът за тестване на продукти, Фабриката, Университетът на Technogym, където се споделят идеи, проекти и нови научни открития, нещо което насърчава мултидисциплинарния подход и допринася за развитието на културата на уелнес.
Когато всичко това стои зад изработката на един фитнес уред, то той се превръща в нещо много повече от продукт и средство за поддържане на добра физическа форма. Той става част от цялостно осмислен интериорен дизайн, от цялостния лайфстайл и цялостна психическа и културна нагласа и връща свежестта и ценността на понятието успешен модерен човек. А ние всички се стремим към това, нали?
А сега си пригответе едно Quarantini. Нали помните - приготвя се като обикновено мартини, но се пие задължително сам вкъщи“!
Текст - Теодора Николова за ALL in STUDIO
Още по темата:
Дизайнът на Minotti – съвършенство от друго измерение!
Дизайнът на Marcel Wanders & Moooi – A Life Extraordinary!