Последния път, в който коментирахме дизайн на офиси беше преди няколко години, когато в България навлизаха CoWorking-ите. Предрекохме бъдещето и в момента споделените офиси са в своя Ренесанс 🙂
През това време успяхме да завършим два супер успешни проекта!
Офисът на SAFECHARGE BULGARIA!
и този на eCommera – вече Isobar Commerce.
Като последният се нагласи успешно в класацията на ТОП офис интериорите – officesnapshots и публикация в BravaCasa.
Времето прекарано на работа е повече от колкото това, което прекарваме вкъщи при семействата си, както и с близките си приятели. За това всяко офис пространството, независимо дали то е 20, 120 или 1200кв.м трябва да притежава някои основни функции. Днес ще ви разкажем на какво се основава работата ни при проектирането и цялостното изпълнение на двата проекта.
Основното място, на което реално се върши работата, е това на служителите.
1. Open space пространствата
В проекта ни за eCommera/Isobar Commerce избрахме да заложим именно на тях. Те са подходящи за работа в тясно сътрудничество, като дейности, при които се налага служителите да задават често срещани въпроси един на друг. Популярни са сред хората, работещи в сферата на продажбите и маркетинга. Е, имат един малък недостатък , като например неприкосновеност на личния живот, което е необходимо не само за лични телефонни разговори от типа: “Ало, мила, какво ще сготвиш днес за вечеря“, но и за директни бизнес дейности и поверителни телефонни разговори с клиенти: “Ало, г-н Мишев, предлагаме ви солиден хонорар от 100….лева , в случай, че одобрите нашата компания за изпълнение на поръчката” 🙂
Следващото пространство, на което обърнахме специално внимание…
2. Зони за поверителност
Предвидихме ги и за двата офиса. В този на eCommera/Isobar Commerce – те са малки, затворени или изолирани тихи зони, които позволяват на служителите да провеждат поверителни или частни телефонни разговори.
Тези кабини или зони могат да се използват и за провеждане на дискретни срещи между двама служители….
Някой C-мениджър и HR-ката, които да обсъдят бонусите или Андрей и Яна, които да се уговорят, къде ще обядват днес 🙂
Но могат да служат и за подписване на важна сделка, в моментът, когато двама изпълнителни директори желаят да останат в по-дискретна обстановка.
3. Тихи области на фокус
В проекта за SafeCharge Bulgaria избрахме свежи и цветни дизайнерски кресла, меки, функционални и удобни мебели.
Съсредоточихме ги в обособени зони, в които хората могат да се концентрират дълбоко, без да се разсейват от другите.
Могат да се използват едновременно за работа и в моменти, когато някой желае да си почине от натовареното ежедневие в офиса.
Станаха супер, не мислите ли? 🙂
4. Зали за срещи
Всяка компания има нужда от подобен тип пространство за своите нужди.
Залите за срещи могат да бъдат с различни размери, за да приспособят различни хора. В някои организации районите за срещи са ограничен ресурс, така че хората трябва предварително да планират и резервират времеви интервали за всяка заседателна зала.
В офиса на SafeCharge сме използвали минималистичен дизайн, в който акцент е само един цвят.
5. Места за почивка и отдих
Това са спокойни и уютни места, снабдени с удобни дивани, фотьойли, маси за обяд и кафе. Тези области са подходящи за разнообразни дейности, включващи импровизирани срещи, групови срещи, почивка и обяд. Отново при проекта за SafeCharge избрахме удобство, свежи цветове, тук разполагахме и с голяма площ, която превърнахме в идеално местенце.
Тук е мястото да отбележим, че всяка уважаваща себе си компания, независимо от своя размер и брой служители, която има съвременно мислене и социална политика може да зарадва своите служители с неща, като безплатно кафе, свежи плодове и други благинки, които определено се оценяват, не са чак толкова голям разход и създават впечатление за вид грижовност от страна на работодателя към своите служители 🙂.
6. Зона за кафе
Тук хората, освен че ще се освежат с чаша ароматно кафе, могат да помислят и за нови идеи, да обсъждат новият проект или просто да се срещнат с колеги от другите отдели на компанията.
През последните години доста от модерните компании в България /по света по-отдавна/ разчупиха своето мислене относно това, че на работа, обстановката трябва да е строга, без излишни разсейващи фактори и се насочиха, към идеята, че офисът трябва да е привлекателно място, в което служителя да идва с удоволствие. И на интериорният дизайнер само това му трябва – поле за изява и резултатът: билярдни маси, пуфове, малък фитнес, детски кът и какво ли още не….само и само всички в офиса да са happy 🙂
Наясно сме, че освен предпочитанията на служителите, интериорът в офиса пряко влияе и върху производителността им, т.е. идеалното работно място позволява на хората да се фокусират и концентрират, когато е необходимо, и да си сътрудничат и общуват пълноценно. Това е едно от основните неща, към които се стремяхме при работата си и по тези проекти.
Ще продължим темата и скоро ще ви разкажем още подробности за съвременният офис дизайн, за брандовете с които работим при обзавеждането, за осветлението в офиса и други интересни неща. Междувременно може да разгледате и двата проекта в нашият сайт или в Pinterest страницата ни.
Още по темата:
Oфис дизайн – стъпка по стъпка
Дизайнери + програмисти = що е то?
ALL in Studio